Роҳ ба сӯйи мизоҷ
79

🔍 МОДУЛИ АМАЛӢ

Мақсад:

Инкишофи малакаи фаҳмиши мизоҷ ва истифодаи ЗИ (зиракии сунъӣ) барои фардисозӣ ва тақвияти бизнес.

📌 ВАЗИФАИ 1. «Портрети мизоҷро эҷод намо»

Чӣ кор мекунем:

Муайян мекунем, ки барои кӣ кор мекунӣ.

  1. Яке аз маҳсулотро интихоб намо (масалан: соати смарт, хӯрокрасонӣ, курси онлайн).
  2. Ба се савол ҷавоб деҳ:

• Мизоҷ кист? (синну сол, тарзи зиндагӣ, арзишҳо)

• Ӯ чӣ мушкил ё орзу дорад?

• Маҳсулоти ту чӣ гуна ин мушкилро ҳал мекунад?

Мисол:

«Миша, 16-сола. Дар мактаб мехонад, баскетболбоз аст. Мехоҳад хоби беҳтар дошта бошад ва дар шакли хуб. Як браслети фитнес мегирад, ки нишон медиҳад кай беҳтар аст хоб рафтан».

Бонус:

Тавсифро ба ЗИ (ChatGPT, Midjourney) деҳ - аватар ё портрети равонии кӯтоҳ ба даст меорӣ.

📍 Натиҷа:

Ту ҳадафи дақиқ дорӣ - мизоҷе, ки маҳсулоти ту барои ӯст.

📌 ВАЗИФАИ 2. «Чаро мизоҷ интихоб мекунад?»

Ба ду гурӯҳ тақсим шавед:

Эрудитҳо (мантиқ, таҳлил) vs Интуитҳо (ҳис, эҳсос).

  1. Як маҳсулот интихоб кунед (масалан: қаҳва, смартфон, Netflix).
  2. Ба ин савол ҷавоб диҳед:
    Чаро мизоҷ онро интихоб мекунад?
    • Эрудит: нарх, хусусиятҳо, фоида.
    • Интуит: услуб, ҳис, илҳом.

📍 Натиҷа:
Мефаҳмӣ, ки чӣ гуна мантиқро бо паёми гарми эҳсосот муттаҳид созӣ.

📌 ВАЗИФАИ 3. «Чӣ гуна мизоҷро нигоҳ дорем?»

Мақсад: Гузориши аввалро ба робитаи доимӣ табдил деҳ.

  1. Як системаи муфидро фикр кун:
    • Корти бонусӣ ё кэшбэк?
    • Пешниҳодҳои фардисозишуда бо ЗИ?
    • Геймификатсия: сатҳҳо, мукофотҳо, «ачивкаҳо»?
  2. Бифаҳм, ки ЗИ чӣ гуна метавонад тахфифҳоро пешниҳод кунад, бо назардошти таърихи фармоишҳо.
  3. КР (коркард ва рафтори муштарӣ) чӣ гуна кумак мекунад?

📍 Натиҷа:

Системае дорӣ, ки мизоҷонро нигоҳ медорад ва онҳоро ба мухлисон табдил медиҳад.

📌 ВАЗИФАИ 4. «Суҳбат бо ЗИ»

Мақсад: Бисанҷ, ки оё ЗИ метавонад ёвари аввалини ту дар хидмати муштариён бошад.

  1. 5 саволи маъмулиеро, ки мизоҷон мепурсанд, фикр кун.
  2. Ба онҳо ҷавобҳои кӯтоҳ ва фаҳмо навис.
  3. Мини-чат-бот соз (ё танҳо сенария).
  4. Бисанҷ: боти ту дӯстона аст?

📍 Натиҷа:

Прототипи ёвари ЗИ барои муошират бо мизоҷон дорӣ.

📌 ВАЗИФАИ 5. «Эҳсосот ва вокуниш»

Мақсад: Фаҳмидан, ки ЗИ ва КР чӣ гуна сигналҳои эҳсосии аудиторияро мехонанд.

  1. Матни таблиғотӣ, шиор ё пост гир.
  2. Онро ба хидмати таҳлили тон (масалан, MonkeyLearn) ворид намо.
  3. Таҳлил кун: паём чӣ эҳсосотро ба вуҷуд меорад?
  4. Фикр кун, чӣ гуна калимаҳоро тағйир диҳӣ, то бештар «бовар», «ангеза» ё «хоҳиши харидан» ба вуҷуд орад.

📍 Натиҷа:

Медонӣ чӣ гуна матнҳои худро ба эҳсосоти мизоҷ мутобиқ созӣ.

ХУЛОСА:

Фаҳмидани мизоҷ - ин сеҳр нест. Ин амал аст.
ЗИ - ивазкунандаи интуитсия нест, балки пурқувваткунанда аст.
Агар бидонӣ, ба кӣ кумак мекунӣ ва чӣ гуна - бизнеси ту дақиқ, зарурӣ ва ҷудонашаванда мегардад.

🚀 Акнун - ҳамаашро дар амал бисанҷ.
Худатро тақвият деҳ ва бизнесе соз, ки баҳри дилҳоро мекушояд!

Аз китоби Шавкат Бозоров - «Анатомияи бизнес»

https://www.facebook.com/profile.php?id=61574708436821&rdid=Z54ay0UxV7vQ211n#

https://www.instagram.com/mba.tj?igsh=dmhjNzM4bWljOGw4

Поделиться новостью
Шарҳ
(0)
ҲАНУЗ ШАРҲ НЕСТ
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД
Шарҳ
(0)
ҲАНУЗ ШАРҲ НЕСТ
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД