1. Пешниҳоди нодири тиҷоратӣ
Посух деҳ:
“Ман аз дигарон чӣ фарқ дорам?”.
Ё:
“Чӣ чиз маро махсус мекунад?”.
Мисолҳо:
- На танҳо қаҳва, балки бо лаванда ва маршмеллоу.
- На танҳо курс, балки курс бо чат-бот, ки дар омӯзиш кумак мекунад.
- На танҳо дӯкони либос, балки либос барои шахсони интроверт.
Факт:
Tesla ба бозори мошинҳои барқӣ мисли “бренди сабз” ворид нашуд. Онҳо худро ҳамчун мошинҳои зудрав, пурқувват ва услубӣ муаррифӣ карданд. Ҳам эко-фанҳо ва ҳам дӯстдорони суръат онҳоро интихоб намуданд.
2. Хизматрасонӣ - ҳамчун супер-қувва
Агар маҳсулоти ту ба дигарон монанд бошад - таҷрибаи муштариро беназир соз.
Мисолҳо:
- Пардохти осон - бо як ламс, мисли Apple Pay.
- Сюрпризи хурд дар қуттӣ - хурд, вале хотирмон.
- Дастгирии шабонарӯзӣ - ва на ботҳо, балки одамон.
Факт:
Domino’s дар солҳои 90 чунин ваъда дод:
"30 дақиқа - ё ройгон".
Мардум шефта шуданд. Хизматрасонӣ = эътимод.
3. Аудиторияи “фаромӯшшуда”-ро пайдо кун
Дар ҳар бозори пур аз рақобат одамоне ҳастанд, ки онҳоро фаромӯш кардаанд.
Мисолҳо:
- Кафе барои дастрасон (чапдастон).
- Курси онлайн барои кӯдакони дорои СДВГ (тахаллуфҳои таваҷҷуҳ ва фаъолият).
- Бренди либос барои касоне, ки брендҳоро дӯст намедоранд.
Факт:
Starbucks дарк кард, ки мардум фақат қаҳва намехоҳанд -
онҳо маконе мехоҳанд, ки истироҳат кунанд.
Курсиҳои мулоим, Wi-Fi, муҳити ором - онҳо ҳисси “хонаи сеюм”-ро фурӯхтанд.
ХУЛОСА:
Рақибон - на сабаби тарс, балки роҳнамоянд.
Онҳо нишон медиҳанд, ки куҷо пур аст - ва куҷо боз фурсат ҳаст.
Агар мехоҳӣ дар ёд монӣ:
• Дарёб, ки дар чӣ ту беҳтарӣ.
• Қулай соз.
• Ба онҳое рӯй биёр, ки фаромӯш шудаанд.
• Ва - оташ илова кун!
Аз китоби Шавкат Бозоров - «Анатомияи бизнес»
https://www.facebook.com/profile.php?id=61574708436821&rdid=Z54ay0UxV7vQ211n#